Allmänna frågor
Hur säger jag upp min parkeringsplats? Uppsägning av parkeringsplats mejlas till kundservice. Uppge objektnummer och kompletta kontaktuppgifter. Uppsägning av garage: uppsägningsblankett mejlas eller lämnas in till kundservice. Blanketten heter Uppsägning bilplatser och förråd och du hittar den på sidan Blanketter.
Jag vill lämna tillbaka nyckel för parkeringsplats hos Solna stad för att platsen är uppsagd. Vart vänder jag mig? Från 1 juli hanterar Signalisten nycklarna. Nycklarna lämnas då in till oss på Västra vägen 11A.
Vart vänder jag mig för problem med min tagg/elektroniska nyckelbricka? Signalistens kundservice hjälper dig med den här typen av frågor.
Hur anmäler jag en felparkerad bil? Kontakta det parkeringsbolag som står angivet på skyltarna i anslutning till parkeringsplatsen.
Hur ställer jag mig i kö? Registrera dig på signalisten.se. Efter din registrering är det viktigt att du själv är aktiv och tittar på de lediga platser som publiceras mellan tisdag och söndag varje vecka. Vi skickar inte ut erbjudanden via mejl om lediga platser.
Hur ser jag lediga parkeringsplatser? Gå in på signalisten.se/uthyrning för att se lediga platser.
Hur anmäler jag mitt intresse för en bilplats? Du kollar in på Mina sidor på signalisten.se. Har du inte registrerat dig hos oss börjar du med att skapa ett konto och ställer dig i kö för parkeringsplats.
Hur får jag veta om jag har fått platsen jag sökt? Om du har längst kötid kommer du under måndagen få erbjudande om platsen, dels på Mina sidor men även via e-post. Vill du tacka ja till platsen gör du det via Mina sidor.
Hur tackar jag ja till en plats jag blivit erbjuden? Du loggar in på Mina sidor. Där kommer du se ditt erbjudande och kan tacka ja till platsen. Kort därefter kommer ett avtal att skickas ut per e-post och detta ska signeras med mobilt bankid.
Hur byter jag parkeringsplats? Se vilka platser som finns lediga på signalisten.se/uthyrning. För din befintliga parkeringsplats gäller en uppsägningstid på tre månader. Vid tecknande av ny parkeringsplats kan detta innebära dubbla hyror under en period.
Hur ställer jag mig i kö om jag inte har någon dator? Vi har besöksdator på vårt kontor. Välkommen till oss på Västra vägen 11 A så hjälper vi gärna till med din registrering.
Hur ser jag vilka parkeringsplatser som är lediga om jag inte har någon dator? Vi har besöksdator på vårt kontor. Välkommen till oss på Västra vägen 11 A så hjälper vi gärna till. Du är även välkommen att ringa till oss på 08-705 22 00 så kan vi hjälpa dig att se om det ligger någon ledig plats ute på adressen du söker.
Hur anmäler jag intresse för en parkeringsplats om jag inte har någon dator? Vi har besöksdator på vårt kontor. Välkommen till oss på Västra vägen 11 A så hjälper vi gärna till.
Hur meddelar ni mig att jag fått en plats om jag inte har någon dator? Du kommer få hem ditt erbjudande per post. Var uppmärksam på svarstiden som i dessa fall kan bli väldigt kort.
Kan jag ta över min släktings parkeringsplats? Vi överför inte parkeringsplatser. En uppsägning av platsen måste ske och därefter kan en intresseanmälan göras via signalisten.se när platsen läggs ut som ledig.
Jag har stått i kö för parkering hos Solna Stad och nu när jag är flyttad till Signalisten ser jag inte mina köpoäng på Mina sidor? Hos Signalisten ser du din totala kötid på Mina sidor istället för dina köpoäng. Dina poäng (1 dag=1 poäng) är omräknade till kötid.
Är det moms på parkeringshyran som visas på signalisten.se? Parkeringsplatserna som ligger på webbsidan under lediga platser på signalisten.se presenteras utan (exklusive) moms. Om man betalar moms eller ej på sin parkeringsplats beror på om man är boende hos Signalisten i samma område eller ej.
Vad händer med min kötid om jag tackar nej till ett erbjudande? Ingenting, du behåller din kötid.
Inloggning
Hur loggar jag in på Mina Sidor? Logga in med dina ”gamla” inloggningsuppgifter. Om det inte fungerar kan du använda ditt bank-id om du har det. Fungerar inte det behöver du skapa ett konto hos oss vilket du gör via Registrera dig.
Jag kan inte logga in enligt era instruktioner. Vad gör jag? Mejla till marknadbilplatser@signalisten.se Vi utreder och återkopplar till dig. Vi behöver nedan uppgifter:
- personnummer/organisationsnummer
- namn
- telefonnummer
- mejladress.
Betalning och fakturor
Är det moms på parkeringshyran som visas på signalisten.se? Parkeringsplatserna som ligger på webbsidan under lediga platser på signalisten.se presenteras utan (exklusive) moms. Om man betalar moms eller ej på sin parkeringsplats beror på om man är boende hos Signalisten i samma område eller ej.
Jag har frågor om fakturor som gäller för perioden med start 1 juli. Vi fakturerar juli, augusti och september under första halvan av juni. Du får faktura för den period du själv valt sedan tidigare, det vill säga en faktura för en period om tre månader eller tre separata månadsfakturor med olika förfallodatum.
Jag har frågor om äldre fakturor, period före 1 juli. Kontakta Solna Stad. Kontaktuppgifter Solna Stad/Kundcenter (KC): Telefon: 08-746 10 00 Webbformulär: https://kc.solna.se/formular/forms/synpunkter
Jag har ansökt om autogiro, hur vet jag att det är klart? När vi har registrerat din ansökan om autogiro och det är klart skickar vi ett bekräftelsebrev hem till dig. Du kan även se det på din nästa hyresavi där det kommer stå MAKULERAT i fältet för belopp.
Kan jag ha e-faktura hos Signalisten? Hos Signalisten kan du, om du så önskar, betala din faktura som e-faktura. Du anmäler e-faktura hos din internetbank.
Jag vill få e-faktura men hittar inte Signalisten när jag söker på min internetbank. Hur ska jag göra? Sök på Bostadsstiftelsen Signalisten. Då får du fram rätt företag i internetbanken.
Jag önskar månadsfaktura istället för kvartalsfaktura, hur gör jag? Fakturaperiod går självklart att ändra till nästa hyresavisering som ska skickas ut. Meddela oss genom att skicka ett mejl (marknadbilplatser@signalisten.se) eller ringa oss. Den avi, för kommande kvartal, som redan är utskickad gör vi inte några förändringar på. Betala den enligt de anvisningar som finns på avin.
Jag önskar kvartalsfaktura istället för månadsfaktura, hur gör jag? Fakturaperiod går självklart att ändra till nästa hyresavisering som ska skickas ut. Meddela oss genom att skicka ett mejl (marknadbilplatser@signalisten.se) eller ringa oss. De avier, en per månad, som redan är utskickad gör vi inte några förändringar på. Betala de enligt de anvisningar som finns på respektive avi.
Från 1 juli 2020
Hanterar Signalisten även boendeparkering? Vi hänvisar dig till Solna stad som även efter den 1 juli utfärdar tillstånd för boendeparkering.
Vad händer med p-automaterna? Ska vi kontakta Solna stad, Easy park eller Signalisten? Det är endast förhyrda parkeringar som tas över av Signalisten. Boendeparkeringar och besöksparkeringar stannar kvar i Solna stads regi och det är Solna stad som ansvarar för pautomaterna. Där sker ingen förändring. Du felanmäler till det telefonnummer som står på apparaten.
Vad händer med dagparkeringarna när Signalisten tar över marken och arrenderar den, kommer det fortsätta vara boendeparkering övriga tider? De parkeringsplatser som idag är dagparkering kommer att fortsätta vara det efter övertagandet. Övriga tider på dygnet är dessa platser boendeparkering. Signalisten ansvarar för förhyrda parkeringar, medan Solna stad ansvarar för boendeparkeringen.
Kommer Signalisten att rusta upp/renovera parkeringsplatserna? Inga planer finns på det i nuläget. En översyn kommer göras i alla parkeringsområden och den kan visa att vissa förbättrande åtgärder behöver tas.
Hur hanterar Signalisten mina personuppgifter? Hur Signalisten hanterar personuppgifter står att finna på sidan Hantering av personuppgifter.
Kontaktuppgifter
Signalisten kundservice@signalisten.se 08-705 22 00 (val 2 för Parkering)
Solna Stad Kontaktuppgifter Solna Stad/Kundcenter (KC): Telefon: 08-746 10 00 Webbformulär: https://kc.solna.se/formular/forms/synpunkter
|